Lillis måndags exemplaret!!

Nu är det konstaterat att man är ett måndags exemplar. Jag tror jag skall skriva en bok om mitt liv som måndags exemplar. Vart skall vi börja jo nu vet jag. Det minsta problemet är nog (för mig i alla fall) min klantighet, Allt jag tar i går sönder vilket min kära fru inte tycker om. Sen har jag min astman sen 20 år tillbaka, hål på trumhinnan som inte läker, opererat bihålorna för tio års sedan( blev inte bättre), fått en helt ny knäled (som känns bra ännu), skall in och operera navelbrock i december, och så senast idag. Jag har fått utslag på kroppen som kommer och går och jag åker till vårdcentralen. Där konstaterar dom att det inte finns någon förklaring på utslagen. Fast doktorn och jag hade faktiskt djävligt roligt när jag var där.

Så här låt det
-    Det finns ingen förklaring på utslagen så det måste vara en kraftig allergisk reaktion på något.
-    Vad gör man åt det?
-    Jag blandar upp kortison tabletter som du skall dricka så försvinner det inom någon timme.Efter en stund kommer han tillbaka med mugg med vatten utblandat med tabletterna så säger han.
-  Drick upp det här
-  Ok, jag sveper det.När han får tillbaka muggen så säger han.
-  Fan det var fel mugg det du fick var hjärtmedicin och så garvar han
-  Det gör inget det kan inte bli värre, men vad gör jag om inte utslagen försvinner?Vet ni vad han säger.
Byt vårdcentral. Det är skönt när doktorer har lite humor eller hur.

MEN JAG ÄR LYCKLIG ÄNDÅ, JAG HAR MIN FAMILJ OCH SÅ FINNS DET DOM SOM HAR DET MYCKET VÄRRE


Kommentarer
Postat av: Sofie Jacobsson

Ha ha ha

Jag tror det här med att ha sönder saker inte har med nåndagsexemplar att göra utan födelseåret. jag har en kompis till dig här so måste lära sig att ha koll på kroppen.



Skönt i alla fall att knät mår bra. Kan undras vad du blivit allergisk emot ... snaps, öl, gåstavar??



Kram

2009-11-22 @ 19:11:29
URL: http://sofieelionora.devote.se
Postat av: Lillis

Tack Sofie!!

2009-11-24 @ 13:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0